اخبار سراسری لوازم خانگی

قدرت خرید مردم هر سال کمتر می‌شود

کسبه نمی‌توانند اجاره‌بها خود را پرداخت کنند

به گزارش افقنا، سید رسول ابن‌الرضا رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمتی که ابتدای سال داشتیم متأسفانه قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته نیز کمتر شده و رکورد بازار لوازم خانگی بیش از پیش شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد : رکورد بازار باعث شده همکاران ما در پرداخت اجاره بها مغازه ها نیز مشکل داشته باشند، متأسفانه هیچ قانونی نیز برای افزایش منطقی اجاره مغازه ها وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد : با توجه به نوسانات ارزی کارخانه‌های لوازم خانگی مجددأ قیمت هارا اصلاح کرده‌اند اما این افزایش قیمت هنوز به بازار نرسیده است چرا که با توجه به رکورد موجود فروشندگان نیاز به خرید جدید ندارند.

ابن‌الرضا همچینن در خصوص تخلفات احتمالی فروشندگان لوازم خانگی گفت: هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی به همراه بسیج و بازرسان اداره کل صنعت و معدن و تجارت بازدید های دوره‌ای را از بازار دارند، حضور اعضای هیات مدیره در این بازدید ها سبب می‌شود نگاه کارشناسی تر و قضاوت ها منصفانه تر شود آخرین بازدید ما نیز دو روز قبل انجام شد که به لطف خدا تخلفی در خصوص گران فروشی و یا اتیکت قیمت مشاهده نشد اما اشاره به این نکته را ضروری میدانم، اکثر تخلفات کسبه مربوط به تداخل صنفی است برای مثال فروشنده ای که جواز کسب فروش اجناس بلوری دارد اقدام به فروش اجناس برقی میکند.

وی افزود : معمولاً تخلفات در چنین موضوعاتی مشاهده می‌شود، هم اجناس فیک و هم اجناس قاچاق این چنین به فروش می‌رسد که امیدوارم اتاق اصناف نظارت دقیق تری روی این موضوعات داشته باشد تا شاهد کاهش تخلفات در این زمینه باشیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این صنف موضوع شکایت خود را از طریق شماره تلفن 05138537736گ اعلام کنند.

اتحادیه لوازم خانگی مشهد

کاربران و همکاران محترم صنف فروشندگان لوازم خانگی، لطفا نظرات خود را در رابطه با موضوعات و اخبار مطرح نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا