اطلاعیه و بخشنامه ها

بخشنامه عیدی و پاداش سال 1401

در اجرای مفاد بخشنامه دستورالعمل شورای عالی کار در خصوص اعلام حداقل حقوق سال 1401 موضوع قانون کار اشعار می دارد به استناد ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار اعم از تعاونی ، صنعتی ، کشاورزی ، خدماتی و …. مصوب 06/12/1370 مجلس شورای اسلامی ، کلیه کارفرمایان مکلفند به هریک از کارگران خود به نسبت یکسال کارکرد معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

لذا با عنایت به مطالب فوق مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران در سال 1401 نبایستی از معادل شصت روز حداقل مزد روزانه ( مبلغ 83.595.000 ریال ) کمتر و از نود روز حداقل مزد روزانه ( مبلغ 125.392.500 ریال ) تجاوز نماید.

قابل ذکر است مبلغ مذکور پس از کسر معافیت مالیاتی مصوب سالیانه مطابق ماده 84 ق . م . م با نرخ 10% مشمول مالیات خواهد بود (پس از تهیه لیست تعدیل مالیات) که میبایست در زمان پرداخت بعنوان کسورات قانونی لحاظ گردد.

ضمنا” بر اساس تبصره یک ماده واحده مذکور مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده اند به تناسب مدت کارکرد باید به ماخذ شصت روز مزد نسبت به ایام کارکرد در سال محاسبه گردد.

اتحادیه لوازم خانگی مشهد

کاربران و همکاران محترم صنف فروشندگان لوازم خانگی، لطفا نظرات خود را در رابطه با موضوعات و اخبار مطرح نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا