اطلاعیه و بخشنامه ها

هشدارهای انتظامی در پیشگیری از وقوع سرقت

با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش حضور مردم در واحدهای صنفی و اماکن عمومی برای انجام خرید سال نو از این رو شرایط به گونه ای است که زمینه بروز سرقت در واحدهای صنفی به ویژه در بازارها، پاساژها، مجتمع های تجاری پرازدحام افزایش می یابد، بنابراین در راستای پیشگیری از وقوع سرقت ضروری است ضمن هوشیاری بیشتر و رعایت موارد ذیل در صورت وقوع سرقت موضوع را سریعاً به پلیس 110 اعلام تا اقدام لازم به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین انجام گیرد.

1 – به هنگام فروش کالا یا خدمات به مشتریان و استفاده از کارت خوان واحدهای صنفی و اماکن عمومی، لازم است خریدار شخصاً نسبت به وارد نمودن رمز کارت خود اقدام نماید.2 – متصدیان محترم مراکز خرید و واحدهای صنفی، به منظور پیشگیری از وقوع سرقت، سعی شود از توانمندی های مؤسسات مراقبتی، انتظامی (نگهبان محله) برای افزایش امنیت مراکز خرید، فروشگاهها و …. استفاده نمایند.
3 – از خرید و فروش کالای دست دوم بدون رویت فاکتور مربوطه و ثبت دقیق مشخصات شخص فروشنده و کالا خودداری گردد.
4 – حتماً کارت شناسایی اشخاصی که تحت عنوان مأمور قصد کنترل چک پول و اشیاء خریداری شده را دارند را رویت نمایید.
5 – به متصدیان صنفی ابلاغ در اماکن عمومی با ازدحام جمعیت مراقب کیف دستی و و اشیاء همراه خود باشند.
6 – مغازه را قبل از مسافرت به افراد مطمئن و امین در محل بسپارند.
7 – متصدیان واحدهای صنفی از نمایش وسایل، اشیاء گرانبها و دارایی خود به دیگران خودداری نمایند.
8 – واحدهای صنفی حتی المقدور مجهز به سیستم های امنیتی هشدار دهنده سرقت باشند.
9 – بر روی نورگیر و پنجره ها بالاخص در طبقات همکف و مسیر لوله های گاز حفاظ نصب نموده و از قفل های محکم و ضد سرقت استاندارد بر روی درب ورودی واحدهای صنفی استفاده شود.
10 – بر روی درب و پنجره ها، نورگیر و ورودی کانال های کولر حفاظ مناسب نصب نموده و از قفل های ضدسرقت و استاندارد برای درب واحد صنفی استفاده نمایند.
11 – چنانچه واحد صنفی مجهز به سیستم ضدسرقت و دوربین مداربسته می باشد محل نصب و نگهداری سرور آنها طوری انتخاب گردد که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.
12 – دربهای ورودی مغازه را از نوع کرکره ای مشبک انتخاب نموده و شب ها نیز در محل مزبور روشنایی کافی وجود داشته باشد.
13 – در مواقع تعطیلات چند روزه حتماً بین تعطیلات از مغازه سرکشی و قفل ها بازدید شوند.
14 – چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه ای وجود دارد دیوارهای مغازه را با آهن و بتن محکم و غیرقابل نفوذ نمایید.
15 – افرادی که در واحدهای صنفی تحت عنوان فروشنده، شاگرد و … شاغل هستند لازم است ضمن شناسایی دقیق دارای ضمانت و تأیید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان نیز شناسائی شوند.
16 – به کارگران و خدمه واحدهای صنفی اجازه ورود افراد غیر با عنوان بستگان، دوست و همشهری به قسمت های خصوصی واحد صنفی (پشت پیشخوان، صندوق و …) را ندهند.
17 – در صورتی که صاحب مغازه مجبور به ترک مغازه حتی برای لحظه ای شود مغازه دار باید یک نفر شخص مورد اعتماد را به جای خود بگمارد.

اتحادیه لوازم خانگی مشهد

کاربران و همکاران محترم صنف فروشندگان لوازم خانگی، لطفا نظرات خود را در رابطه با موضوعات و اخبار مطرح نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا